כשנכנסים לדירתה של רונית ביטון, קשה להאמין שמדובר בדירה מאוכלסת, בה היא גרה עם בעלה וחמשת ילדיהם. תקרת הבית מתפוררת, הקירות מעלים עובש, הצבע בדירה כולה מתקלף ואין ספק כי הנכס לא ראוי למגורי אדם. בשנת 2012, לאחר שנים ארוכות ברשימת ההמתנה של זכאי הדיור הציבורי, שוכנה המשפחה – שבע נפשות, כאמור – בדירה בגודל 60 מטרים, בקומה הרביעית והאחרונה בבניין ישן בראשון לציון.
שבוע לאחר האכלוס החלה נזילה בשירותים. ביטון פנתה לחברת עמידר ששלחה קבלנים לשפץ, ואלה צבעו את הקירות ללא כל התייחסות לנזילה. תוך זמן קצר התפשטה הנזילה לדירה כולה – למטבח, לסלון, ולחדר השינה של חמשת הילדים. ביטון פנתה שוב לחברת עמידר, ששלחה אליה רכז. הוא מצא שהמקור בגג שאינו אטום, ויש לזפת אותו. חברת עמידר הודיעה למשפחת ביטון כי אין טעם לטפל בנזק הפנימי כל עוד עבודת הזיפות לא תבוצע. דיירי הבניין, לא כולם דיירי עמידר, התחלקו בהוצאה הדרושה לתיקון גג הבניין. למרות שהמדינה היא בעלת הדירה, משפחת ביטון שילמה בעצמה את החלק היחסי, ועד היום לא קיבלה החזר.
לאחר שעבודת האיטום הסתיימה והנזילות פסקו, ביטון פנתה לחברת עמידר בבקשה לטפל בנזק שנגרם לדירה. פניות חוזרות ונשנות, לרכז האיכלוס שלה במשרדי עמידר ולמוקד הטלפוני של החברה, נתקלו שוב ושוב בחוסר מענה. כמה פעמים הגיעו אליה קבלנים שהכירו בנזק, רשמו, צילמו, והבטיחו "לפתוח קריאה", אך יותר משנה עברה ואיש לא הופיע כדי להתחיל בעבודה.
כשראתה שהיא אינה מקבלת יחס בפניותיה למוקד, החלה ביטון להעלות תגובות פומביות בעמוד הפייסבוק של חברת עמידר. ביטון, שפרסמה תמונות של הדירה ההרוסה והמתפוררת קיבלה מענה תוך זמן קצר מנציגים שהביטחו שהמקרה יטופל. שוב הגיעו קבלנים, שוב נפתחו קריאות לשיפוץ וביטון חשבה שאולי הפעם באמת יטפלו בתלונות שלה. אולם דבר לא קרה, ועד היום השיפוץ בביתה לא החל.
ההזנחה הקשה הובילה לכך שחתיכות מן התקרה המתפוררת בבית כולו התנתקו, ונפלו על ילדיה בזמן מקלחת. כשהתריעה על כך בפני עמידר, החברה שלחה קבלן ש"הסביר" לה "שזה רק טיח". בנתיים היא ממשיכה לרחוץ את ילדיה בבית בו הטיח נופל על ראשם, ולא נראה כי מישהו בעמידר מעוניין לספק פתרון להתנהלות הרשלנית של החברה.
כבר ארבע שנים שביטון וילדיה חיים בתנאים הקשים הללו. בעלה שהוא בעל 63% נכות, ללא קצבה, עובד בנגריה, והיא עובדת בטלמרקטינג. בכל ביקור עתידי של קבלן יידרש מהם להיעדר שוב ושוב מהעבודה, והדבר פוגע בפרנסתם. ילדיה של ביטון מתביישים כל כך במצבם שהם לא מעזים להזמין הביתה חברים, והמשפחה נאלצת להמשיך ולחיות כך, משום שאין לה אמצעים לשכור דירה ראויה בשוק החופשי. ארבע שנים של טלפונים למוקד הפניות של החברה ושל התייצבות פיזית במשרדי החברה – כשבכל פעם היא נדרשת להסביר מחדש מדוע היא פונה, למרות שמדובר תמיד באותה הבעיה.
לאחרונה פתחה חברת עמידר עמוד חדש בפייסבוק, "עמידר החדשה", בו ניתן להתרשם מהון העתק שמפנה החברה לפרסום ויחסי ציבור. לא ברור מדוע חברת עמידר זקוקה בכלל ליח"צ, שכן הדיירים הם "לקוחות שבויים", זכאי משרד השיכון. "הם מראים בעמוד דירות יפות כשבעצם הכל רקוב" מתקוממת ביטון נגד החברה שמפנה בשנים האחרונות מיליוני שקלים לטובת יחסי ציבור, ובמקביל נוהגת ברשלנות פושעת ומזניחה את תחזוקת הדירות של אלה התלויים בה.
מחברת עמידר נמסר בתגובה: "המקרה של גברת ביטון מוכר לנו ונמצא בטיפולנו, בין היתר בחינת החזר ההוצאות בגין תיקון הגג המשותף . עמידר החדשה, יחד עם משרד הבינוי והשיכון, תשקיע בשנה הקרובה כ-200 מיליון שקלים בשיפוץ של כ-40 אלף דירות. לקראת החורף הקרוב מיפינו את כל הדירות הנמצאות בסיכון לנזילות ונדאג לתקן את הליקויים בהן בטרם יחלו הגשמים".