ה-28 בספטמבר היה עוד יום בעבודה עבור דנה (שם בדוי), סטודנטית לאדריכלות בת 26, שמתפרנסת כשליחת וולט באזור השפלה. סמוך לשעה 11:00 האפליקציה הורתה לה לאסוף משלוח מבית קפה בנס ציונה ולמסור אותו ברחוב משה לרר בעיר. דנה התקשרה ללקוח, וזה הדריך אותה כיצד למצוא את דירתו. לדבריה, כשהגיעה לדלת, הוא חיכה לה כשאיבר מינו חשוף ורק חולצה לגופו.
"הוא הסתכל עלי כאילו שהכל נורמלי, והושיט את ידו לקחת את המשלוח", היא מספרת. "הסתכלתי עליו בהלם ואז הורדתי את המבט כדי לוודא שאני לא הוזה. הלכתי למעלית מזועזעת. הוא המשיך לעמוד ככה ולהסתכל עלי בעודי מחכה למעלית, שמעתי אותו גם נאנח".
כשהגיעה ללובי הבניין פנתה ל"וולט". "לקוח הטריד אותי עכשיו מינית", כתבה ותיארה לנציג השירות את מה שעברה לטענתה. אחר כך הלכה למשטרת רחובות והגישה תלונה. מנהלת המשמרת בוולט כתבה לדנה כעבור יומיים, "הלקוח נחסם על ידינו מהאפליקציה והובהר לו שלא נקבל התנהגות כזאת בשום מצב. במידה ונוכל לעזור בכל דבר מול המשטרה נשמח לעשות זאת".
אלא שהצהרות לחוד ומעשים לחוד – החברה סירבה למסור את מספר הטלפון של הלקוח לדנה ואף לא הסכימה לצרף אותו בלינק משטרתי מאובטח. "לצערי, בגלל חלק מהנושאים שאנחנו חתומים עליהם, אנחנו לא יכולים למסור פרטים של הלקוחות. אם המשטרה פונה אלינו, נוכל להתקדם", נענתה על ידי מוקד החברה. אלא שחוקרי המשטרה לא מיהרו לפנות לוולט ודנה נאלצה לתווך בין הצדדים ולגרום להם לדבר לצורך העברת מידע.
"אם היה אכפת לוולט והם באמת היו לצידי, הם היו פונים למשטרה מיוזמתם ומעבירים לה את כל המידע הדרוש כדי לקדם את החקירה", אומרת דנה. "במקום זאת, וולט חיכו שהחוקרים ידברו איתם".
על אף שדנה הגישה את תלונתה מיד לאחר האירוע, במשטרת רחובות לא התאמצו לחפש ראיות שיתמכו בגרסתה או יפריכו אותה. הם, למשל, לא בדקו אם יש מצלמות אבטחה בבניין שמהן אפשר לאסוף חומרים.
עורך דין מטעמה של דנה שיגר באוקטובר מכתב למשטרת רחובות שבו דרש שיתקיים עימות ויבוצעו בדיקות פוליגרף במסגרת החקירה. המשטרה טרם השיבה לדרישה לפוגלירף. עימות נערך בשבוע שעבר, כמעט שלושה חודשים לאחר המקרה.
בעימות טען הלקוח שקיבל את המשלוח כשהוא לובש תחתונים וחולצה וגילה כי הוא כלל לא חסום באפליקציית וולט וממשיך להזמין באמצעותה כמעט מדי יום. לטענתו, זמן קצר לאחר המקרה כתב לו נציג שירות מטעם וולט כי הוא חוסם אותו באפליקציה משום שנפתחה נגדו חקירה פלילית. הלקוח השיב לשליח שהוא לבש תחתונים כשפתח את הדלת, והחסימה הוסרה מייד.
אחרי העימות פנתה דנה לחברה וכתבה: "אתם פשוט בושה. אני נגעלת". נציגת השירות ענה לה: "אשמח אם תוכלי להבין שמכיוון שמדובר בחברה פרטית, וכאשר יש שני צדדים וכל צד טוען אחרת, ומדובר בעניין פלילי – עלינו לתת למשטרה לעשות את עבודתה כדי להגיע לחקר האמת. אחרי שהדברים יתבררו נפעל בהתאם".
החברה טוענת כיום כי החשבון של הלקוח נפתח להזמנות בשל "טעות". גורמים בוולט שעימם שוחחנו, אמרו למקום הכי חם כי מדובר בהחלטה שגויה שלא הולמת את מדיניות החברה והתקבלה על ידי עובדים בדרג נמוך.
"אני מוסרת משלוח בבניין שלו או בסביבתו לפחות פעמיים בשבוע, ותמיד מרגישה פחד וחרדה כשאני מגיעה לאזור", אומרת דנה, שמאז האירוע מתייצבת למשמרת עם מצלמת גוף שמחוברת לקסדה שלה. "אין מצב שיקרה לי שוב משהו כזה והוא לא יתועד", היא אומרת.
מחברת וולט נמסר בתגובה: "יש לנו מדיניות אפס סובלנות כלפי הטרדות מיניות. עם היוודע המקרה, המלצנו לשליחה להתלונן במשטרה וחסמנו את הלקוח. בשל טעות, החשבון של הלקוח חזר לפעילות אך הנושא טופל בשבוע שעבר והלקוח נחסם שוב עד לסיום החקירה המשטרתית בנושא. אנחנו קוראים לכל שליחה שחוותה או חלילה תחווה מקרה כזה בעתיד, לפנות אלינו כדי שנוכל ללוות אותה ולטפל במקרה, לצד טיפול רשויות החוק".
תגובת משטרת ישראל: מיד עם קבלת התלונה, המשטרה פתחה בחקירה יסודית, במסגרתה בוצעו מגוון פעולות על מנת להגיע לחקר האמת. בסיומה הועברו כלל ממצאיה לעיון והחלטת הפרקליטות כמקובל.