שני תיירים שהגיעו בשבוע שעבר להשתתף בחגיגות הגאווה בתל אביב טוענים כי עובד בשדה התעופה דרש מהם תשלום בסך 200 דולרים תמורת עזרתו באיתור כבודתם, וניסה למנוע את יציאתם מהחדר כשלא שילמו לו.
השניים, דייגו ופבלו (כל השמות בכתבה בדויים, השמות המלאים שמורים במערכת עקב החשש שהביעו מהתנכלות עתידית בנתב"ג) הגיעו לישראל מאירופה ביום שלישי שעבר וכשנחתו, גילו שכבודתם אבדה. יומיים לאחר מכן קיבלו הודעה שהמזוודות נמצאו, ונסעו לנתב"ג כדי לאסוף אותן. יחד איתם הגיעו לשדה גם קרלוס, תייר נוסף ושימי, ישראלי שליווה אותם בארץ.
הארבעה ניסו לאתר את המזוודות במשך זמן מה, אבל לטענתם זכו ליחס אדיש עד כדי תסכול מהעובדים בשדה. "עד שפתאום הופיע האיש הזה", משחזר דייגו. "בהתחלה, היה נראה שהוא ממש בקטע של לעזור לנו. הוא נהג באכפתיות, בניגוד לאדישות של הפקידה שישבה מאחורי הדלפק של האבידות והמציאות. הסברנו לו שהמזוודות שלנו הגיעו לישראל והוא הסכים לקחת אותנו לחדר שבו הן נמצאות".
"היה לו תג עובד, אבל לא שמתי לב לשמו", מוסיף שימי. "כשהוא הסכים להכניס אותם לחדר האחורי, הוא אמר לי 'אני עושה משהו אסור, אבל אני בא לעזור לכם'. אמרתי לו שיעשה רק את מה שמותר לו, אבל דייגו ופבלו כבר נתנו לו את הדרכונים והוא הלך להוציא להם אישור זמני, כדי שיוכלו להיכנס לחדר האחורי. לי הוא אמר 'אתה לא נכנס'. חשבתי שהוא סתם אדם גס רוח וציפיתי שתוך רגע הם יצאו מהחדר עם המזוודות".
המזוודות נמצאו בקלות, אבל דייגו וחברו בוששו לצאת מהחדר. אחרי כרבע שעה הטלפון של קרלוס צלצל. "דייגו התקשר נסער ואמר לי שהעובד דורש מהם 200 דולרים, שהוא מחזיק בדרכונים שלהם ולא נותן להם לצאת מהחדר ושאין להם כסף".
"כשלקחנו את המזוודות והתכוונו לצאת מהחדר, הוא פתאום אמר 'עכשיו אתם חייבים לי טיפ ממש גדול', ודרש 100 דולרים מכל אחד מאיתנו", אומר דייגו. "לא היה עלינו כסף. הארנקים שלנו נשארו בתיקים בחוץ, אבל גם בהם לא היה לנו את הסכום שהוא דרש. לא ידענו מה לעשות. הייתי המום, הרגשתי לבד וחסר הגנה. הדרכונים שלנו היו אצלו והוא מכיר את כולם בשדה התעופה. שאלתי את עצמי אם הוא מנסה לחטוף אותנו".
כעבור זמן קצר, כשהבין שכספם לא איתם, העובד נאות לשחרר את דייגו וחברו מהחדר. הוא ניגש לקרלוס ודרש ממנו את התשלום. לטענת קרלוס, הוא נתן לעובד 170 שקלים שהיו בארנקו כדי שיעזוב אותם לנפשם.
"התביישתי מאוד במה שסיפרו לי שקרה בחדר האחורי ומחוצה לו", אומר שימי. "מבחינתי זו סחיטה. יום למחרת נסעתי לשדה התעופה. רציתי לצלם אותו ולהתעמת איתו. הוא היה שם, הפעם מאחורי הדלפק. שאלתי אותו איך הוא לא מתבייש והוא השיב לי 'אין לי מושג על מה אתה מדבר'. מדובר באדם שעובד מול ציבור של תיירים, ברגעים רגישים, אחרי שהכבודה שלהם אבדה".
"רציתי לחזור מישראל עם סיפורים על גאווה, על תרבות ואוסף של חוויות אבל נותרתי עם טעם מר בפה", מסכם דייגו, "אסור שדברים כאלה יקרו במדינה שלכם לאחרים".
"הרגשתי לבד וחסר הגנה. הדרכונים שלנו היו אצלו והוא מכיר את כולם בשדה התעופה. שאלתי את עצמי אם הוא מנסה לחטוף אותנו"
ל"המקום הכי חם" נודע כי העובד נמנה עם עובדי חברת לאופר המספקת שירותי קרקע בנמלי התעופה בישראל. בעקבות המקרה נלקח ממנו אישור הכניסה שלו לנתב"ג, והוא עומד בפני שימוע.
מחברת לאופר נמסר בתגובה: "בחברת לאופר רואים בחומרה רבה את התנהלות העובד ומדגישים שהמקרה איננו מאפיין ואיננו תואם את מדיניות החברה ורמת השירות שנהוגה בה. מיד עם היוודע המקרה פעלנו בכל המישורים, לרבות המישור האישי, על מנת שמקרה מעין זה לא יישנה וכמובן שנדאג להחזרה מלאה של הסכום".