"הונאות פיננסיות זה לא צחוק", מכריז הקמפיין למניעת הונאות פיננסיות לגיל השלישי ולעולים חדשים, בהובלת המוזיקאי והבדרן ננסי ברנדס. הקמפיין הושק לפני כשבועיים במסגרת "שבוע הונאות פיננסיות" ומזמיניו הם הפורום לחינוך פיננסי, הכולל את בנק ישראל, איגוד הבנקים, הפיקוח על הבנקים, ובשיתוף משטרת ישראל ומשרד הרווחה. הקמפיין קורא לעירנות לשיטות של הונאות פיננסיות, לרבות התחזות וגניבת פרטים, ורק דבר אחד פחות מצחיק בו: לפרזנטור שבחרו יש רקע בהונאה וגניבת פרטי מספר טלפון.
ב-1998 הודה ברנדס בבית משפט השלום בתל-אביב במסגרת עיסקת טיעון בעובדות כתב האישום שהוגש נגדו על קבלת דבר בתחבולה, על עבירה ביצע ארבע שנים קודם לכן. בשנה זו, טרום עידן השיחות חינם לחו"ל, השתמש ברנדס בקוד של חברת ר.שמי כדי להתקשר באמצעותו לחו"ל בלי לשלם על השיחות, בהיקף של כ-20 אלף שקל.
ברנדס ביקש מאשת המכירות בחברה כי תציג לפניו את רשימת הקודים הסודיים על מנת שיוכל לבחור מהם מספר שקל לזכור. לעצמו בחר מספר, ושינן מספר נוסף שהופיע ברשימת הקודים של החברה, אשר היה שייך לחברת ר. שמי וממנו ביצע את השיחות לחו"ל.
לאחר שהודה בעובדות, השיב ברנדס את הסכום לחברה והשופט חנן אפרתי גזר עליו 100 שעות עבודות שירות. במסגרת עסקת הטיעון, נוספה לכתב האישום הפסקה, לפיה "הביע הנאשם את חרטתו, התנצל על מעשיו ושילם את הפיצוי שנגזר ממעשיו".
הקמפיין למניעת הונאות פיננסיות הוכרז לאור ריבוי הונאות שהתרחשו בשנה החולפת, ולפי איגוד הבנקים הינן בהיקף של 70 מיליון שקל. שיטת הפעולה של נוכלי הסייבר כוללת התחזות טלפונית לנציגי בנקים או באמצעות הודעות ומיילים.
אף שברנדס ריצה את עונשו והעבירה התרחשה לפני כמעט שלושים שנה, קשה שלא לתהות האם לא היה פרזנטור מתאים יותר להובלת הקמפיין. "הלוואי שהייתי יודע איך בחרו בי", אמר ברנדס בשיחה ל"המקום הכי חם". "הרעיון שיושבים סביב שולחן כל נציגי הבנקים בארץ ודנים מי יכול לייצג אותנו בקמפיין הזה, ומגיעים למסקנה שאני מכל האופציות שיש, וברוך השם יש הרבה אופציות, זה מאוד מרגש".
בשאלה האם עסקת הטיעון בנוגע לגניבת מספר הטלפון עלתה ענה: "שלושים שנה לא שאלו אותי על שיחות הטלפון בעסקת הטיעון. מה קשור, אני פרזנטור של בנקים. החיבור הוא חולני, אני בהלם".
על הבחירה התמוהה בברנדס מסרו מאיגוד הבנקים כי "לאיגוד הבנקים לא היה ידוע על המקרה המדובר, אך יצוין כי מהעדכון שלכם אנו למדים שהוא אירע לפני כ-30 שנה. חשוב לזכור, שהקמפיין הוא רק אחד ממכלול הצעדים שננקטו להגברת מודעות הציבור לפעילות עצמה. הפעילות כללה עשרות הרצאות בהן השתתפו אלפי אזרחים ותיקים בכל רחבי הארץ, הרצאות אינטרנטיות בעברית וברוסית ועוד פעולות רבות לטובת הציבור הרחב, אשר נחלו הצלחה רבה".
בנק ישראל טרם הגיב, ותגובתו תתווסף ככל שתתקבל.