העבודה למעלה: הילה גדה, שילוט חוצות אינטראקטיבי בלוקיישנים שונים ואתר מידע, במטרה ליצור שוויון הזדמנויות לכל התלמידים במדינה לקבלת תעודת בגרות.
לצפיה באתר הפרויקט
לבעלי הון, כוח ואינטרסים יש הרבה דרכים להעביר את המסר שלהם לציבור. קחו לדוגמא את הסרטון שנובל אנרג'י הריצה במשך חודשים כדי לטשטש את שאלות המונופול, הייצוא, המיסוי, התמלוגים – ולמקד את תשומת הלב ברגע הנפלא שבו פרץ גז טבעי אל חיינו, תודות להם. לנטולי הון וכוח בדרך כלל קשה יותר גם להעביר מסרים, ואפילו מידע. לדוח העוני אין שילוט חוצות, ואף אחד לא מריץ סרטוני גאווה על תוצאות מבחני מיצ"ב או הסחר בדירות הדיור הציבורי.
"עני ואתה", "יש ילד שאבא שלו" ו"פורסים מחדש" הם חלק מפרוייקט hitaub – שיתוף פעולה בין מרכז טאוב לחקר המדיניות של מדינת ישראל, לבין סטודנטים מהמחלקה לעיצוב תקשורת חזותית בפקולטה לעיצוב ב-HIT מכון טכנולוגי חולון – שנועד למלא בדיוק את החלל הזה. הוא הוליד אינפוגרפיקות, עבודות אינטראקטיביות, סרטונים וכרזות, שהתבססו כולם על ממצאי המחקרים של מרכז טאוב בנושאי החברה והכלכלה בישראל, ומנסים לפרוץ את מחסום התודעה.
המקום גאה להציג בפניכם את האנשים שיעזרו להעביר לציבור בשנים הבאות את המידע הכי חשוב שיש:
עדן אסף, סרטונים אינטראקטיביים כחלק מקמפיין השואף להיות ויראלי ומציגים תאוריה לפיה מדינת ישראל לא תוכל לתמוך עוד בחלק מן האוכלוסייה שאינו משתלב בחברה הישראלית ובשוק העבודה, וקוראת לחוקק חובת לימודי ליבה תיכוניים גם לחרדים. לצפיה באתר הפרויקט
שחר פיילר, אתר גלילה אינטראקטיבי שמסביר את המורכבות של משלח ידים של ההורים והעתיד המקצועי של הילדים. לצפיה באתר הפרויקט
נעה שערבי, משחקים אינטרקטיביים המוקרנים על שלטי אוטובוס ומסונכרנים עם הטלפון הנייד של המשתמש. המטרה היא להעביר מידע על ויתורים יום יומיים של מעמד ביניים ועל ידי כך להעלות את המודעות בנושא יוקר המחייה בארץ. לצפיה באתר הפרויקט
דור הרשקוביץ, פרוייקט שתוכנן למסכים בחדרי המתנה אצל רופאי הילדים בתוספת אפליקציה משחקית לילדים לסמארטפונים. דרך המשחק הילד וההורה מקבלים מידע על מצב הרופאים ולמעשה נוצר דיאלוג משמעותי עם ההורה והילד על מצב הרפואה וכח האדם תוך כדי המתנה לרופא.
לצפיה באתר הפרויקט
עמית בר הוד: הויתור על עלות כדור גלידה, מנת צ׳יפס או כוס קפה הפוך יכולים להיות בדיוק הסכום לו זקוק אדם עני להשלמת סל מוצרים בסיסים. האתר קורא לתרומת סכום סמלי השווה להשלמת הסל לצריכה המוגדרת כנורמטיבית לעניי ישראל.
לצפיה בעמוד הפרויקט
דפי ברזילי, אתר אינטראקטיבי המציג נתונים לגבי רמת המעורבות של נשים בשוק העבודה הישראלי, בהתאם לרמת ההשכלה שלהן.
לצפיה באתר הפרויקט
גל רובין, כרזות אינטראקטיביות למסכים דיגיטליים בקופות ברשתות המזון. הצרכן נחשף לנתוני הרעב והעוני הקשים בקרב השכבות החלשות בישראל במטרה לעודד אותו לתרום מוצרי מזון לנזקקים.
לצפיה באתר הפרויקט
תום כהן, סירטון, סדרת כרזות אינטראקטיביות ואתר אינטרנט ובו מידע מקיף על פערי המעמדות בישראל. הפרויקט מסביר את החלוקה הבלתי שוויונית של המשאבים והנטל במטרה לשפר את המציאות הכלכלית.
לצפיה באתר הפרויקט
ס
אלון רובין, אתר המבקש להלחם במחירים הגבוהים ובמיסוי הגבוה בכל מה שקשור לרכישת ותחזוקת רכבים: דלק, חלקי חילוף ומחירי כבישי אגרה בישראל.
לצפיה באתר הפרויקט