ליוניליוור יש מלא מוצרים במגוון תחומים שהם משווקים. יוניליוור הוא תאגיד בעד ולמען הצרכן. מיטב המוחות והטופ-אוף-דה-ליין של המכונות פועלים ימים כלילות בשביל למקסם עבורנו את החיים עצמם: הם דואגים לבתי השחי שלנו עם דאודורנט Axe, הם מפנקים לנו את הראש עם שמפו ׳פינוק׳, מסירים לנו כל דאבה עם מוצרי Dove, בקיץ מפנקים אותנו עם גלידות Magnum, בחורף עם תה Lipton ומרקי Knorr. הם דואגים שיהיה לנו כיף עם ׳כיפלי׳, מוודאים תזונה ראויה עם ׳פתית׳, מאכילים אותנו ׳תלמה׳ ו׳שטראוס׳ עם כפית.
בכל הקשור לדאגה לצרכן, יוניליוור הם חוד החנית. איך אני יודע את כל זה? כי זה מה שקראתי בפרסומות, ואני מאמין לפרסומות – הרי איזה אינטרס יש ליוניליוור להטעות? נכון שמה שהם מבטיחים לנו זה לא בדיוק מה שאנחנו מקבלים, אבל מה, הם ישקרו אותנו רק כדי שנמשיך לקנות והם ימשיכו לשלוט בשוק? שטויות. מה שעומד לנגד עיני בעלי יוניליוור זה רק טובת החברה הישראלית.
קונים את זה? כנראה שכן.
יחד עם דגני הבוקר נכנסה גם קצת סלמונלה לשקית? זה איום ונורא, ונכון שיוניליוור לא מסרה מידע בזמן, ונכון שגם כשנמסר – הוא היה שגוי ומטעה, אבל זאת בעיה מקומית. רק ׳תלמה׳ היא האחראית. אין סיבה לדרוש אחריות תאגידית. וזה, מסתבר, גם באמת מה שאנחנו חושבים – כי בזמן שיש צניחה של 90 אחוז ברכישת מוצרי ׳תלמה׳ מהמדפים, בשאר המותגים של יוניליוור העסקים כרגיל. כשהכל טוב – זה בזכות יוניליוור התאגיד. כשקורה משהו רע – מפילים על מותג ספציפי את האשמה. בין הצרכן הישראלי לתאגיד יוניליוור מחבר צינור עם שסתום בקצה, שסתום שמצד אחד מאפשר לכסף שלנו לזרום למעלה, מהכיוון השני לא מאפשר לאחריות לרדת, ומשום מה, אנחנו בסדר עם זה.
ובעניין אחר – עסקים כרגיל גם בפוליטיקה: ח״כ אורן חזן הודח מחברותו בוועדה לביקורת המדינה, בנימין נתניהו הוא עדיין ראש הממשלה, הליכוד שומר בסקרים על כוחו כמפלגה הגדולה, ומה שיש בקצה של הצינור זה לא שסתום – זאת טבעת. פלא שנשבר הזין?