משרד התיירות בראשות חיים כ״ץ (הליכוד) יממן קמפיין לעידוד ״תיירות הזדהות עם ישראל״ בקרב יהודים אמריקאים, אשר יופץ בלעדית וללא מכרז בערוץ החדשות i24. ועדת המכרזים של המשרד אישרה בשבוע שעבר (ג׳) הארכת התקשרות עם ארגון (JNF (Jewish National Fund – סניף קק"ל בארצות הברית, לצורך ״קידום פעילות השיווק של הארגון עבור מדינת ישראל״, לאחר שהביקוש לסיורי הארגון התמעט, כך על פי פרוטוקול ועדת המכרזים.

במסגרת הנימוקים למתן הפטור נטען כי החל מדצמבר 2023 הארגון הביא לישראל משלחות מתנדבים ״זאת בתקופה שבה רבים נמנעו מלהגיע בשל המצב הביטחוני״. מאז דצמבר 2023 אירחה קק״ל האמריקאית למעלה מ-4,000 תיירים. שיחות עם מומחים בשוק התיירות היהודי בארה״ב, כך נטען בפרוטוקול, העלו שהביקוש לסיורי תמיכה והזדהות בישראל "הולך ומתמעט, מה שמדגיש את הצורך בחיזוק וקידום היוזמות״. לשם כך החליט המשרד, בהמשך להסכם עם הארגון, לסייע לקק״ל להמשיך את היוזמה גם בשנה הקרובה.
במסגרת בקשת הפטור פירט משרד התיירות את עלויות הקמפיין שבכוונתו לממן יחד עם הארגון, במסגרתו 25 אלף דולר יועברו בלעדית לרשת החדשות i24 עבור שישה חודשי פרסומות
במסגרת בקשת הפטור פירט משרד התיירות את עלויות הקמפיין שבכוונתו לממן יחד עם הארגון, במסגרתו 25 אלף דולר יועברו בלעדית לרשת החדשות i24 עבור שישה חודשי פרסומות (המדיום שבו יעלה הקמפיין לא צוין). בנוסף, כ-24 אלף דולר יועברו עבור פרסום בגוגל. המשרד יממן מחצית מהעלות הכוללת, בעוד שקק"ל האמריקאית תממן את היתרה.
ההחלטה לפרסם קמפיין דווקא ברשת i24 תמוהה נוכח נתוני הצפייה הנמוכים שלו. ארגון עיתונאים ללא גבולות (RSF) הגדיר את הבעלים פטריק דרהי ״אחד משורה של אוליגרכים ברחבי העולם המהווים איום על חופש העיתונות"
ההחלטה לפרסם קמפיין הפונה לקהל יהודי אמריקאי דווקא ברשת i24 תמוהה נוכח נתוני הצפייה הנמוכים שלו. לא התפרסמו נתונים על הפופולריות של ערוץ החדשות בקרב הקהילה היהודית האמריקאית, שהחל מ-2017 החל לשדר גם מניו יורק. הפופולריות של האתר נמוכה יחסית ביחס לאתרים אחרים. לפי Similarweb, המנטרת תנועות גולשים באתרי אינטרנט ונסחרת בבורסה בניו יורק, האתר של i24 זוכה לכ-3.4 מיליון צפיות בחודש ומדורג במקום החמישי ברשימת אתרי החדשות הישראליים הפופולריים בשפה האנגלית. אתרים נצפים יותר (לפי סדר) הם טיימס אוף ישראל, ג'רוזלם פוסט, הארץ באנגלית ווינט באנגלית. רק 16.8 אחוז מהכניסות מקורן בארה"ב.

את רשת i24 הקים המיליארדר הצרפתי פטריק דְרַהי ב-2013, לכאורה כאלטרנטיבה לאל ג'זירה עם שידורי חדשות מישראל באנגלית, צרפתית וערבית. החל מיולי האחרון, בעקבות שורה של הקלות רגולטוריות, הערוץ החל לשדר גם בעברית, כאלטרנטיבה לערוץ 14. מאז הצטרפו לשורותיו עיתונאים ימנים כמו שרון גל, צבי יחזקאלי ואבישי גרינצייג. ארגון עיתונאים ללא גבולות (RSF) הגדיר את הבעלים דרהי ״אחד משורה של אוליגרכים ברחבי העולם המהווים איום על חופש העיתונות".
ממשרד התיירות נמסר: מדובר בהסכם שיווק כשחלקו של המשרד עומד על עד 25 אלף דולר, בכפוף לביצוע בפועל, ועוד 25 אלף דולר נוספים במימון הארגון. בתקופה של ירידה בביקושים, יש להגביר את המאמצים ולהשקיע בשיווק. זאת, בהתאם למחקרים ולסקרים שהמשרד עורך, מהם עולה כי קהלי היעד בעת הזו הם בעיקר יהודים ואוונגליסטים. המשרד קיבל את המלצת הארגון לתכנית מדיה ממוקדת לקהל היעד, בהתאם לניסיונו. גורמי המקצוע במשרד סבורים שתמהיל המדיה, הכולל קידום בגוגל ורשתות חברתיות תואם את הנדרש להצלחת הפרוייקט. בנוגע לטענה כי מדובר בערוץ נישתי, הרי שלעתים קרובות הוא מגיע לקהל היעד בצורה טובה יותר מערוץ כללי, שגם דורש השקעה כספית גדולה יותר.